آشنایی با گرجستان

راهنمای سفر 06 تیر ، 1403 4 دقیقه

گرجستان کشوری است که در آسیای غربی قرار داردو با کشور های روسیه ، ترکیه ، ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیز هم مرز است و جزو کشور هایی می باشد که هم  در آسیا و هم اروپا قرار دارد ، مردم این کشور به زبان گرجی صحبت می کنند و دین رسمی آنها مسیحیت است و قوانین گرجستان مانند قوانین اتحادیه اروپا می باشد. مردم گرجستان به قدری مهمان نواز اند که با اولین برخورد گویی چندین سال است که شما را می شناسند و با مهربانی با شما رفتار می کنند ، با توجه به موقعیت جغرافیایی گرجستان نسبت به ایران و بعد از اتفاقات اخیر در ترکیه میزان سفر از ایران به این کشور بسیار بیشتر شده است و گرجستان مورد استقبال قرار گرفته است.

گرجستان کشوری بسیار زیبا می باشد که پایتخت آن شهر تفلیس است ، تفلیس شهرییست رنگارنگ که شما هم بافت سنتی و قدیمی میتوانید در این شهر ببینید و هم بافت پیشرفته آن را مشاهده کنید ، در تفلیس بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد همچنین این شهر دارای پارک های سرسبز بسیاری است که شما را خیره می کند.

گرجستان را بهتر بشناسیم

شما در این شهر برند های غذایی معروف  مثل کینگ برگر و مک دونالد را پیدا نخواهید کرد زیرا همه چیز در این شهر به صورت سنتی و بومی وجود دارد. شب های تفلیس نیز بسیار زنده است و جنب و جوش و فستیوال های بسیاری شب ها برگزار می شوند ، ساعت رسمی گرجستان 30 دقیقه از ایران جلوتر است ، مسافت تهران تا تفلیس 891 کیلومتر است و  مدت پرواز تا پایتخت این کشور 1 ساعت و 20 دقیقه می باشد ، واحد پول کشور گرجستان لاری می باشد و پول های رایح نیز 1 لاری ، 2 لاری ، 5 لاری ، 10 لاری ، 20 لاری ، 50 لاری ، 100 لاری و 200 لاری است که هر یک لاری حدود 1700 تومان نیز می باشد.

آب و هوای گرجستان بسیار منحصر به فرد است که در برخی موارد همه 4 فصل در یک زمان رخ میدهد ، از یک طرف در قسمت کناره های دریای سیاه شاهد هوایی معتدل و تابستانی خواهید بود و در تپه ها شمال رشد گیاهان خواهید بود و در قسمت کوه های قفقاز نیز برف های ضخیم را مشاهده خواهید کرد ، در بیشتر ماه های سال در گرجستان و شهر تقلیس شاهد بارندگی خواهید بود و بهترین زمان سفر به تفلیس نیز فصل بهار و تابستان است که هم هوا بسیار دلچسب است و هم بارندگی های دلچسب در جریان است.



هزینه سفر به گرجستان
گرجستان معمولا به شهر تفلیس به صورت هوایی برگزار می شود و معمولا مدت زمان این گشت 3 شب و 4 روز و یا 5 شب و 6 روز می باشد. زیرا شما در این مدت وقت کافی برای گشتن شهر و یا تفریح خواهید داشت زیرا تفلیس شهری است که بیشتر بناهای قدیمی و تاریخی دارد سفر به تفلیس نیازمند مدت اقامت بیش از این تایم نیست ، این سفر معمولا به صورت تک و یا ترکیبی برگزار می شود که شما در سفر تک می توانید در شهر تقلیس یا باتومی حضور داشته باشید و برنامه ترکیبی نیز به هردو این شهر سفر کنید ، قیمت سفر نیز از 1.500.000 تومان شروع می شود و بسته به نوع خدمات ، هتل و پرواز قیمت افزایش پیدا می کند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شما برای سفر به گرجستان نیاز به گرفتن روادید یا ویزا ندارید و با خرید بلیط می توانید به راحتی به تقلیس و یا باتومی سفر کنید.