مناطق گردشگری آنتالیا

راهنمای سفر 06 تیر ، 1403 3 دقیقه

آنتاليا به دليل قرار گرفتن در منطقه مديترانه داراي سواحل زيبا و آب و هواي بسیار دلپذیر می باشد و اين شهر در غرب كشور تركيه واقع شده است ، آنتاليا به دليل برخورداري از دريا و سواحل زيبا و مراكز گردشگري فراوان يكي از شهرهاي پرطرفدار براي گردشگران و علاقه مندان محسوب مي شود .  

گردشگران از اين امكان برخوردارند كه علاوه بر سواحل و دريا از اسكي بر روي دامنه هاي كوه هاي توروس نيز نهايت لذت را ببرند . 

شهر آنتاليا علاوه بر اينكه از نظر جاذبه هاي طبيعي گردشگران بسياري را به خود جذب مي كند ، از نظر جاذبه هاي شهري مانند هتل و مراكز خريد و يا پارك هاي آبي نيز موجب لذت گردشگران را فراهم مي كند.

آبشار دودن 

آبشار دودن آنتاليا مجموعه اي از دو آبشار می باشد كه با فاصله از هم قرار گرفته اند ، اين آبشار در 28 كيلومتري جاده قديمي بوردور آنتاليا و در 12 كيلومتري شمال شرقي اين شهر قرار گرفته است ، اين آبشارها به دليل زيباي شگفت انگيز و قرار گرفتن در درون شهر آنتاليا و دسترسي آسان ساليانه گردشگران بسياري را به خود جذب مي كند . 

قسمت بالايي آبشار دودن در درون پاركي قرار دارد كه ورود به اين پارك براي گردشگران با پرداخت هزينه امكان پذير است و آبشار پايين آن از طريق سنگ ها و صخره ها به درياي مديترانه مي ريزد ، در كنار اين آبشار كافه ها و رستوران هاي زيادي وجود دارد و اگر اهل قدم زدن در طبيعت بكر و بي نظير هستيد مي توانيد مسير اين رودخانه را طي كنيد . 




منطقه كمر آنتاليا 

کمر یک روستای بسیار زیبا در 43 کیلومتری آنتالیا می باشد روستايي مدرن كه داراي رستوران ها ، كافه ها و باشگاه هاي تفريحي بسيار است ، نام كمر به دليل وجود ديواري است كه براي جلوگيري از ورود سيل به داخل روستا ساخته شده است و اين روستا به دليل جنگل ، كوه و دريا فضاي بسيار عالي را براي گردشگران آنتاليا فراهم مي كند . 

لازم به ذکر است که پرچم آبي منطقه كمرنشان دهنده برخورداري از سواحل بسيار پاك و تمييزاست كه اين امر مي تواند براي گردشگراني كه به قايق هاي بادباني واقامت در تفرجگاه ساحلی علاقه مند نكته مهم و مثبتي باشد . 


موزه باستان شناسي آنتاليا 

موزه باستان شناسي آنتاليا در سال 1922 میلادی توسط ايتاليايي ها تاسيس شده است و هدف از تاسيس اين موزه جلوگيري از غارت ميراث اين منطقه بوده است . 

موزه باستان شناسي آنتاليا داراي 14 اتاق نمايش است كه توانسته ميراث و آثار باقي مانده از عصر حجر تا دوره عثماني و همچنين گالري خدايان كه مهمترين گالري اين موزه است را در خود جاي دهد و اين موزه با فعاليت هاي كه انجام داده است توانسته علاوه بر جذب افراد بزرگسال كودكان را نيز به خود جذب كند و و مسير علاقه كودكان را به سمت عتيقه جات و موزه هدايت كند . 

برج ساعت 

يكي ديگر از مكان هاي كه گردشگران بسياري را هرساله به خود جذب مي كند برج ساعت است ، اين برج يك از برج هاي قديمي شهر آنتاليا و نماد اين شهر و نشاني از شكوه باستاني آن محسوب مي شود و گردشگران به محض ورود به اين شهر مي توانند اين برج را مشاهده كنند . 

اين برج در قرن دوم پيش از ميلاد مسيح براي حفاظت از شهر ساخته شده است و جز 80 برج مستحكم به حساب می آيد . 

از ويژگي بارز و جذاب اين برج براي گردشگران سنگ نوشته باستاني و ساعت و پرچم آن است و شما گردشگران بعد از بازديد از اين برج زيبا مي توانید در رستوران ها و كافه هاي اطراف آن اوقات خوشي را سپري نمایید . 

حمام رومی ها

حمام رومي ها در شرق شهر منطقه سيده در شهر آنتاليا قرار دارد و اینکه منطقه سيده منطقه اي بسيار زيبا با جنگل ها ي پوشيده از درخت كاج و ساحلي بسيار زيبا و آرام است . البته لازم به ذكر است كه در حال حاضر اين حمام به موزه باستان شناسي تبديل شده است . 

اين مكان زيبا مي تواند گردشگران علاقه مند به سفر در تاريخ تركيه و موزه و افرادي كه به ساحل و دريا علاقه مند هستند جذاب باشد . 

در ضمن اين حمام از بخش هاي مختلف و متفاوتي مانند اتاق گرم ، اتاق سرد ، اتاق خنك و اتاق مخصوص لباس پوشيدن و سيستم گرمايش قديمي تشكيل شده است و همچنین اگر قصد سفر به آنتاليا را داريد به شما پيشنهاد مي كنيم كه به اين منطقه رفته و اين حمام ديدني را از نزديك ببينيد . 

مسجد تكلي مهمت پاشا 

يكي ديگر از مكان هاي ديدني براي گردشگران آنتاليا مسجد تكلي مهمت پاشا است و گردشگران زماني كه به ديدن اين مسجد زيبا مي آيند مي توانند از برج ساعت كه دقيقا در كنار اين مسجد است ديدن كنند و به اصطلاح با يك تير دو نشان بزنند . 

اين مسجد در منطقه كاليچي شهر آنتاليا و در قرن 18و در دوران امپراطوري عثماني توسط تكلي مهمت پاشا ساخته شده است ، اين مسجد داراي گنبد هاي كوچك و بزرگ با يك مناره بسيار بلند است و يك گنبد اصلی است كه با سه گنبد دیگر احاطه شده که هر یک در سمت شرق ، غرب و جنوب قرار دارند و در فضاي داخلي مسجد پنل های کاشی کاری شده که با ایات قرآنی تزیین شده اند به چشم مي خورد .




غار بلديبي

غار بلديبي يكي از تفرج گاه هاي زيباي سواحل آنتاليا به حساب مي آيد و اين غار در 38 كيلومتري جنوب غربي آنتاليا و 15 كيلومتري شهر كمر در منطقه بلديبي قرار گرفته است و اين غار مي تواند به دليل وجود درخت هاي نارنج ، كاج و چشم انداز كوهستاني و طبيعت بكر و زيبا گردشگراني كه به طبيعت و پاده روي علاقه مند هستند را به خود جذب كند . 

در اين غار آثاري مربوط به دوران ماقبل تاريخ و نقاشي هاي از انسان ، الهه مادر و حيوانات وجود دارد و با گذشت زمان اين غار توانسته ظاهر قديمي و زيباي خود را حفظ كند كه همين امر موجب بازديد فراوان گردشگران شده است . 

دروازه هادريانوس 

یکی از برجسته ‌ترین و به‌عبارتی مهمترین و زیباترین بنای كلاسيك از طاق نصرت و تاريخي شهر آنتاليا دروازه هادريانوس است اين دروازه با ديوار هاي مرمري دور تادور اين شهر را فرا گرفته و بخشي از ديوار باستاني و تنها دروازه ورودي است كه داراي 8 ستون و دو برج گرانيتي است .

اين دروازه توسط روم باستان ساخته شده است اين دروازه در ابتدا  داراي دو طبقه بوده اما امروزه به دليل گذر زمان تنها بخش پاييني آن باقي مانده است .

آمفي تئاتر آسيندوس

آمفي تئاتر آسيندوس در 155 سال بعد از ميلاد و در زمان امپراطوري رومي ها ساخته شده است ، اين آمفي تئاتر در 40 كيلومتري آنتاليا و در 8 كيلومتري شهر سريك قرار دارد و اين آمفي تئاتر يكي از قديمي ترين آمفي تئاتر هاي دنياست و داراي محوطه وسيع و دلبازي است كه 15000 تماشگر را مي تواند در خود جاي دهد . 

آمفي تئاتر آسيندوس يكي از بهترين و زيبا ترين بناهاي ساخته شده به سبك رومي است و به دليل همين زيبايي و شكوه در سال 2015 ميلادي نامش در فهرست جهاني يونسكو قرار گرفت .