آب و هوای تفلیس

راهنمای سفر 21 خرداد ، 1403 3 دقیقه

اگر قصد انتخاب تفلیس را دارید شاید بد نباشد از آب و هوای تفلیس بدانید و بهترین زمان سفر خود را به این کشور زیبا و تاریخی مشخص کنید، تا با چشم باز به این سفر رفته و از مناطق گردشگری گرجستان دیدن کنید، چرا که این کشور، مقصدی بسیار محبوب در بین کشورهای اطراف برای گردشگران ایرانی است و سال به سال به مسافران آن افزوده می‌شود، پس اگر دانستن این اطلاعات از آب و هوای تفلیس برایتان مهم است، با ما همراه شوید.

برای سفر به تفلیس لازم است هر آنچه که در مورد آب و هوای این شهر است را بدانید، چرا که این شهر دارای آب و هوای بسیار متغیری است و می‌تواند در بعضی مواقع مهمانان خود را شگفت زده کند اما با این وجود در تمامی فصول سال می‌توانید به این شهر زیبا سفر کرده و خود را با هر نوع آب و هوای آن وفق بدهید، چرا که در این شهر انقدر گزینه برای تفریح و سرگرمی وجود دارد و شما را به خود مشغول می‌کنند که ممکن است ناخوشایندی هوا اصلا برایتان مهم نباشد.

از گرمترین وضعیت آب و هوا در تفلیس شروع می‌کنیم که می‌تواند برای افرادی که دوستدار هوای گرم هستند، بهترین زمان سفر کردن به این شهر زیبا باشد:


اگر می‌خواهید بدانید که بیشترین درجه هوا در تفلیس چقدر است ماه آگوست حدود مرداد ماه را به شما معرفی می‌کنیم چرا که در این ماه حداثر میانگین هوا به 30 درجه سانتیگراد رسیده و در این ماه اوج گرمای تفلیس را در این ماه می‌توانید حس کنید که این درجه هوا در باتومی هم می‌تواند مشابه همین دما باشد، اما با وجود این درجه هوا هنوز هم گردشگران بسیاری را می‌بینید که به رستوران‌ها و کافه‌های خیابان در عصر و یا شب رفته و از تفریحات بیشماری که در این شهر که متناسب با هر بودجه و سلیقه‌ای است لذت ببرند. 

در ماه جولای درجه هوا حدود 25 درجه سانتیگراد است که می‌توانید شاهد برگزاری فستیوال‌های محلی در این شهر باشد، پس اگر می‌خواهید در یک هوای مناسب به تماشای این جشن‌ها و فستیوال‌های هیجان‌انگیز بنشینید، پس سعی کنید در این ماه به تفلیس سفر کنید.

ماه ژوئن هم ماهی گرم برای گردشگران تفلیس است که همانند ماه جولای شاهد درجه هوای 25 درجه خواهید بود که در آن سیل توریست‌ها به این شهر سرازیر می‌شود که همچنان می‌توانید تعداد بسیار زیادی از مردم و گردشگران را در حال قدم زدن در خیابان‌ها ببینید، در این ماه، فستیوال موسیقی تفلیس نیز برگزار شده که خود دلیل شلوغی این شهر زنده است.

ماه می یعنی حوالی ماه اردیبهشت ماه، آب و هوای تفلیس بسیار مطلوب است و می‌توانید شاهد درجه هوای 20 سانتیگرادی در این شهر باشید، چرا که این هوا در تفلیس بسیار معتدل است و بسیاری از گردشگران این ماه را برای رفتن به این شهر انتخاب می‌کنند، پس نگران نباشید لباس‌های خنک بهاری خود را ببرید و از حال و هوای این شهر لذت ببرید و همچنین می‌توانید انواع جشن‌ها و فستیوال‌های ملی و مردمی کشور گرجستان را از نزدیک ببینید و در آنها شرکت کنید.

در ماه سپتامبر شاهد کاهش تدریجی دمای هوا خواهید بود چرا که در این ماه یعنی برابر با ماه شهریور، دمای هوا به حدود 20 درجه سانتیگراد می‌رسد که می‌توانید در انتظار پاییز به تماشای این شهر فریبنده ودلربا بنشینید و با همان لباس‌های خنک در شهر رفت و آمد کنید که می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به این شهر باشد.

بهار در تفلیس با دمایی برابر 15 درجه سانتیگراد به شما خوش آمد می‌گوید، هوایی خنک و بهاری با نسیم‌هایی که از سمت کوه‌ها به این شهر می‌وزند، چهره رویایی‌تری به این شهر می‌بخشند.

در ماه مارس که برابر با ماه‌های اسفند و فروردین است، هوای تفلیس شرایط با ثباتی ندارد چرا که در این مدت هوا بسیار متغیر است که می‌تواند به 10 درجه کاهش پیدا کند و از یک روز آفتابی تبدیل به یک باران ناگهانی در این شهر بشود، اما این حالت باعث کم شدن مسافران ایرانی که می‌خواهند برای تعطیلات نوروزی به این شهر بیایند، نشده است.

حدود ماه اکتبر یعنی ماه‌های مهر و آبان هم هوا کاهش پیدا می‌کند و به 10 درجه سانتیگراد می‌رسد، اما سرما آنچنان آزار دهنده نیست و می‌توانید از تفریحاتی مانند بازدید از موزه‌ها، رفتن به رستوران‌ها لذت ببرید و همچنین بدانید که این فصل از فصل‌های ارزان برای رفتن به تفلیس است.

در ماه نوامبر معادل ماه‌های آبان و آذر هوا به 5 درجه کاهش پیدا می‌کند و باران شدت بیشتری گرفته و قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش زیادی دارند که می‌توانید از این فرصت برای رفتن به این شهر استفاده کنید.

شهر تفلیس در ماه دسامبر یعنی ماه‌های آذر و دی شاهد هوایی بسیار سرد است و شما شاهد خلوت بودن این شهر هستید و دیگر از جشن‌ها و فستیوال‌ها و پرسه زدن مردم و توزیست‌ها در این شهر خبری نیست و در ماه ژانویه که معادل ما‌ه‌های دی و بهمن است، میانگین دما به 5 درجه می‌رسد و تمامی مردم خود را برای سال نو آماده می‌کنند و همچنین در ماه فوریه برابر با ماه‌های بهمن و اسفند با وجد دمای 5 درجه، هوا همچنان سرد باقی خواهد ماند.

پس سردترین ماه‌های سال در تفلیس به ترتیب ماه‌های دسامبر و ژانویه هستند و مکن است دمای 10 درجه‌ای آنها تا 1 درجه نیز کاهش پیدا کند و همچنین گرم‌ترین ماه‌های سال به ترتیب آگوست، جولای و می در حوالی تیر و مرداد هستند و بارش باران در کم‌ترین حد خود بوده و در بیشترین حد خود در بهار اتفاق می‌افتد، پس سعی کنید بسته به حال و هوا و شرایط خود بهترین زمان رفتن به تفلیس را انتخاب کرده تا هرچه بیشتر از دیدن این شهر تاریخی و پر رفت و آمد لذت ببرید.