فرودگاه بین المللی آنکارا

راهنمای سفر 27 شهریور ، 1403 4 دقیقه

همان طور که می دانید دومین شهر وسیع و پهناور کشور سرسبز ترکیه شهر زیبا و بی نظیر آنکارا است ، این شهر که توانسته سالانه میلیون ها میلیون مسافر و گردشگر را برای بازدید از جاذبه ها و مناطق دیدنی خود و همچنین انجام تفریحات مهیج و برخورداری از آب و هوای عالی به سمت خود بکشاند به طور قطع باید از سیستم حمل و نقلی بسیار پیشرفته و مجهزی باید برخوردار باشد که البته این چنین نیز هست و گردشگران در این شهر می توانند از مجهز ترین فرودگاه و سیستم حمل و نقلی درون شهری بهره ببرند . 

در فاصله 28 کیلومتری از این شهر افراد می توانند فرودگاه بین المللی آنکارا که با نام فرودگاه اسن بوگا نیز خوانده می شود را مشاهده کنند و همچنین جالب است بدانید که فرودگاه بین المللی اسن بوگا آنکارا توانسته عنوان چهارمین فرودگاه پر تردد کشور ترکیه را به خود اختصاص دهد . 

به دلیل افزایش شمار گردشگران و همچنین به منظور رفاه بیشتر آنان ها و افزایش پروازهای داخلی و خارجی در سال 1955 میلادی دولت ترکیه تصمیم گرفت در 28 کیلومتری پایتخت خود یعنی شهر آنکارا در منطقه ای به نام چوبوک فرودگاه بین المللی اسن بوگا آنکارا را تاسیس و افتتاح کند و درست از همان زمان تا به الان این فرودگاه توانسته صد ها و هزاران پرواز داخلی و خارجی را در خود جای دهد و همچنین خوب است بدانید این فرودگاه که در قسمت شمال شرقی آنکارا قرار دارد در سال 2006 میلادی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در اثر این امر نیز توانست از یک ترمینال جدید دیگر نیز برخوردار شود و البته نا گفته نماند که فرودگاه اسن بوگا آنکارا به واسطه ارائه بهترین و برترین خدمات به مسافران و همچنین توجه ویژه و خاص به مسائل پیرامون محیط زیست و امنیت بالا و منحصر به فرد توانست در سال 2009 میلادی عنوان برترین و بهترین فرودگاه قاره اروپا را از آن خود کند و همچنین خوب است بدانید که فرودگاه بین المللی اسن بوگا آنکارا نتها توانست عنوان بهترین فرودگاه اروپا را به دست آورد بلکه توانسته بعد از فرودگاه بین المللی استانبول عنوان چهارمین فرودگاه پر تردد و مهم ترکیه را به خود اختصاص دهد . 


معرفی فرودگاه بین المللی اسن بوگا آنکارا

فرودگاه بین المللی آنکارا که از دو باند پرواز از جنس آسفالت وهمچنین دو ترمینال اصلی تشکیل شده است توانسته علاوه بر ارائه بهترین خدمات از امکاناتی مانند اینترنت پر سرعت رایگان در تمامی محوطه فرودگاه ، خدمات درمانی ، دستگاه ای تی ام ، جایگاه تبدیل ارز ، بانک ، فروشگاه ها و مغازه های متعدد و مختلف ، اتاق های ویژه مراقبت از کودک ، کافه تریا ، اتاق بازرگانی ، رستوارن های پرطرفدار آنکارا ، پارکینگ وسیع و بسیار بزرگ ، داروخانه ، سیستم حمل و نقل درون شهری برای انتقال گردشگران و توریست ها به مرکز شهر ، آژانس‌های کرایه ماشین و صد ها و هزاران امکانات دیگر نیز بهره مند شود و همچنین خوب است بدانید که دو ترمینال موجود در این فرودگاه از دو کاربری متفاوت و دو مساحت مختلف برخوردار می باشد ، در واقع یکی از این ترمینال ها برای پرواز داخلی دارای مساحتی بیش از ۷٬۵۰۰ متر مربع می باشد و دیگری برای پروازهای خارجی و بین المللی از مساحتی در حدود ۷٬۹۵۰  متر مربع برخودار است و البته نا گفته نماند که این فرودگاه به واسطه اهمیت و ارزش قائل شدن برای رفع مشکلات موجود در محیط زیست و تلاش برای حفظ مطلوب و مناسب محیط زیست توانسته مدرک ارزشمند کاهش کربن فرودگاهی را از آن خود کند و ضمنا گفتنی است که فرودگاه بین المللی اسن بوگا آنکارا که توانسته مساحتی بالغ بر ۷٫۵ میلیون مترمربع از مساحت شهر آنکارا را به خود اختصاص دهد از سمت سازمان بین المللی هوا نوردی غیر نظامی در ردیف دوم و سوم در بین فرودگاه های جهان قرار گرفته است . 



فرودگاه اسن بوگا آنکارا برای رفاه هر چه بیشتر گردشگران و توریست ها در آنکارا توانسته از سیستم حمل و نقل درون شهری متعددی برخوردار شود که از جمله آن می توان به اتوبوس اختصاصی فرودگاه ، اتوبوس های درون شهری ، تاکسی و ... اشاره کرد ، پس برای اطلاع بیشتر و کامل تر از این امکانات در ادامه با ما همراه باشید . 

اتوبوس اختصاصی فرودگاه بین المللی آنکارا : گردشگران برای دسترسی راحت تر و آسان تر به مرکز شهر آنکارا می توانند از اتوبوس های ویژه این فرودگاه بهره ببرند و البته برای این امر تنها کافی است که به سمت فضای مخصوص اتوبوس ها در محوطه اصلی فرودگاه بروند و همچنین خوب است بدانید که این اتوبوس ها این 27 کیلومتر فاصله تا مرکز شهر را در 45 دقیقه طی خواهند کرد . 

سیستم حمل و نقلی فرودگاه بین المللی اسن بوگا آنکارا


اتوبوس های درون شهری : اگر نتوانستید و یا مایل به استفاده از اتوبوس های فرودگاه نبودید می توانید به درهای خروجی پروازهای فرودگاه بروید و از اتوبوس های شماره 442 آنکارا برای انتقال به مرکز شهر استفاده کنید . 

تاکسی : یکی دیگر ازوسایلی که با استفاده از ان ها به راحتی می توانید به مرکز شهر آنکارا و یا هتل هایتان منتقل شوید تاکسی ها هستند و البته تنها نکته مهم در استفاده از این تاکسی ها کرایه گران آن ها می باشد و همچنین خوب است بدانید که میزان کرایه افراد با توجه به کیلومتر آن ها تغییر خواهد کرد ولی اگر تعداد افراد بیشترباشد استفاده از این وسیله نیز به صرفه خواهد بود و البته نا گفته نماند که برای استفاده از این تاکسی ها باید به فضای بیرونی فرودگاه بروید و یکی از این تاکسی ها را کرایه کنید . 



افراد و گردشگران در این فرودگاه و فضای موجود در ترمینال های آن می توانند از امکانات بی شمار و متعددی بهره مند شوند و از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره نمود . 

اینترنت پر سرعت رایگان : در جای جای محوطه فرودگاه افراد می توانند از اینترنت پر سرعت که در بعضی از بخش ها رایگان و در بعضی دیگر با پرداخت هزینه امکان پذیر است بهره ببرند ، به طور مثال اینترنت در سالن های استراحت فرودگاه آنکارا کاملا رایگان می باشد اما در سایر بخش های دیگر تنها با پرداخت هزینه اینترنت می توان از این امکان استفاده کرد . 

دفتر اشیاء گمشده : در فرودگاه آنکارا افراد می توانند اگر وسیله و یا شی را گم کردند به ترمینال پرواز های خارجی در قسمت پروازهای ورودی از دفتر اشیاء گم شده استفاده کنند . 

دستگاه خودپرداز : در تمام قسمت ها و سالن های مختلف فرودگاه افراد می توانند دستگاه های خود پرداز را مشاهده کنند و در صورت لزوم از آن ها بهره ببرند و همچنین خوب است بدانید که در این فرودگاه هفت دستگاه خود پرداز وجود دارد اما تنها یک دستگاه آن در بخش پرواز های خارجی است و مابقی آن ها در بخش پروازهای داخلی می باشد . 

 مغازه ها و فروشگاه های متعدد : به هر آنچه که نیاز داشته باشید در این فرودگاه می توانید دسترسی پیدا کنید چرا که در فرودگاه بین المللی آنکارا علاوه بر فروشگاه های بی شمار مواد غذایی ، کافه ها و رستوارن های متعدد که به صورت شبانه روزی فعال هستند نیز وجود دارد . 

سالن های استراحت فرودگاه : در فرودگاه بین المللی اسن بوگا آنکارا افراد و گردشگران می توانند از سالن های مختلف با امکانات متفاوتی برخوردار شوند و همچنین خوب است بدانید که برای ورود به این سالن ها تنها نکته مهم پرداخت هزینه آن ها است و به نوع بلیط شما به هیچ عنوان توجهی نخواهد شد و از جمله این سالن ها می توان به سالن استراحت آنادولوجت و سالن استراحت کامفورت اشاره کرد .

سالن استراحت آنادولوجت : سالن آنادولوجت که به خطوط هواپیمایی آنادولوجت تعلق دارد تنها با دریافت 25 دلار این امکان را برای افراد مهیا می کنند تا آن ها بتوانند از غذا و نوشیدنی ، اینترنت پر سرعت رایگان ، تلویزیون و روزنامه ، اتاق بازی ویژه کودکان و ... بهره ببرند و البته نا گفته نماند که افراد برای دسترسی به این سالن استرحت می توانند به صورت شبانه روزی به قسمت خروجی پروازهای داخلی مراجعه کنند . 

سالن استراحت کامفورت : مسافران می توانند در بخش پروازهای خارجی با پرداخت 25 دلار از امکاناتی مانند حمام و دوش ، تلویزیون ، اینترنت رایگان ، غذا و نوشیدنی و روزنامه در سالن استراحت شبانه روزی کامفورت برخوردار شوند . 


اطلاعات کلی فرودگاه بین المللی اسن بوگا آنکارا

موقعیت فرودگاه : آنکارا - ترکیه

نوع فرودگاه : همگانی ( عمومی )

کد یاتا : ESB

کد ایکائو : LTAC

ارتفاع از سطح دریا : ۹۵۳ متر

فاصله هوایی تا تهران : ۱۶۹۴ کیلومتر معادل حدودا دو ساعت و نیم